Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi bünyesinde faaliyetlerini sürdüren Gençlik Meclisi, yeni dönemin ilk olağan toplantısını coşkulu bir katılımla gerçekleştirdi. Büyükşehir Belediye Başkanı Fırat Görgel, gençlerle bir araya geldiği toplantıda, “Bir şehir gençlerinin yürüdüğü kadar ileri gider. Biz gençliği sadece geleceğimiz değil, bugünümüzün en büyük gücü olarak görüyoruz” dedi.
Büyükşehir Belediyesi Meclis Toplantı Salonu’nda düzenlenen programa, önceki ve yeni dönem meclis üyeleriyle birlikte Başkan Fırat Görgel de katıldı. Program, saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasıyla başladı. Ardından önceki dönem Gençlik Meclisi Başkanı Abdulvahap Dertli ve meclis üyelerine katkılarından dolayı plaket takdim edilirken, yeni dönem Gençlik Meclisi Başkanı Mert Kar ve ekibine başarı dileklerinde bulunuldu. Toplantıda ayrıca Başkanlık Divanı ve İhtisas Komisyonları için de yeni üyeler belirlendi.
Başkan Fırat Görgel yaptığı konuşmada, gençliğin şehrin geleceğinde oynadığı role dikkat çekerek, “Bugün burada, Kahramanmaraş’ın en taze nefesi, en gür sesiyle bir aradayız. Bir şehir, gençliği kadar güçlüdür; bir medeniyet, gençliği kadar geleceğe yürür” ifadelerini kullandı.
AK Parti belediyeciliğinin temelinde insan odaklı bir anlayışın bulunduğunu vurgulayan Görgel, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın gençlere verdiği önemi hatırlatarak, “Gençler sadece geleceğin yöneticileri değil, bugünün karar vericileridir. Bizler de gençlerin fikirlerini ve projelerini karar mekanizmalarının merkezine taşıyoruz” dedi.
Gençlik Meclisi’nin sadece bir kurul değil, şehrin hayal gücü olduğunu belirten Görgel, gençlerin artık sadece izleyen değil, yön veren bireyler olduğunun altını çizdi. Kahramanmaraş’ta gençlerin aktif katılımını artıracak projelerin de yolda olduğunu belirten Görgel, her ilçeye yeni spor sahaları, yürüyüş yolları, bilgi merkezleri, gençlik kafeleri ve yeni stadyum gibi yatırımların kazandırılacağını söyledi. Gençlik kafelerinin adlarının da gençler tarafından belirleneceğini ifade etti.
Konuşmasının sonunda “Türkiye Yüzyılı, gençlerin yüzyılıdır” sözünü hatırlatan Başkan Görgel, “Bu mecliste birlikte düşünecek, birlikte üretecek ve şehrimizi gençliğin enerjisiyle geleceğe taşıyacağız” ifadeleriyle sözlerini tamamladı.
