Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Büyükşehir Belediyesi Kene Tehdidine Karşı Sahada

Büyükşehir Belediyesi, yaz aylarının gelmesiyle birlikte artış gösteren kene ve türevi
zararlıların yol açabileceği olası sağlık sorunlarının önüne geçmek için park, bahçe,
mesire alanı gibi yeşil alanlarda geniş çaplı tarama ve ilaçlama uygulaması
gerçekleştiriyor.

Büyükşehir Belediyesi, yaz aylarının gelmesiyle birlikte artış gösteren kene ve

Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi, yaz aylarının gelmesiyle birlikte artış gösteren vektör
zararlılarla mücadelesini yoğunlaştırdı. Çevre Koruma ve Sıfır Atık Dairesi Başkanlığına
bağlı Vektörle Mücadele Şube Müdürlüğü ekipleri, şehrin dört bir yanında kesintisiz
sürdürdüğü ilaçlama ve kontrol çalışmalarıyla zararlı popülasyonunu kontrol altına alıyor.
Özellikle havaların ısınmasıyla birlikte insan sağlığını tehdit eden kene ve benzeri zararlıların
yayılımını önlemeye yönelik yürütülen çalışmalarda; park, bahçe ve mesire alanları özel bir
öneme sahip. Ekipler; Aliya İzzetbegoviç Millet Bahçesi, Muhsin Yazıcıoğlu Parkı, Kılavuzlu
Parkı, Arslanbey Mesire Alanı ve Menzelet Mesire Alanı başta olmak üzere şehrin tüm yeşil
alanlarında kapsamlı tarama ve imha uygulamaları gerçekleştiriyor. Yürütülen çalışmalar
kapsamında onlarca araç ve personel görev alırken, düzenli aralıklarla yapılan ilaçlama
işlemleriyle vatandaşların güvenli bir yaz mevsimi geçirmesi hedefleniyor.
Toplum Sağlığı Önceliğimiz
Büyükşehir Belediyesinden yapılan açıklamada, vektörle mücadele çalışmalarının yıl boyunca
sürdüğü ancak yaz aylarında yoğunlaştırıldığına dikkat çekildi. Açıklamada, “Şehrimizin dört
bir yanında vatandaşlarımızın sağlığını korumak ve huzur içinde vakit geçirmelerini sağlamak
için mücadelemizi aralıksız sürdürüyoruz. Özellikle keneler, sıcak havalarda park ve
bahçelerde ciddi risk oluşturabiliyor. Bu nedenle mesire alanlarımızda düzenli olarak tarama
ve ilaçlama yapıyor, zararlıları kaynağında bertaraf etmeye çalışıyoruz. Vatandaşlarımızdan
da çevre temizliği konusunda duyarlı olmalarını ve şüpheli durumlarda belediyemize
bildirimde bulunmalarını rica ediyoruz” denildi.