Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

KMTSO Başkanı Buluntu: “Şehrimizin ve İş Dünyamızın Her Sorunu İçin Özveriyle Çalışıyoruz”

Kahramanmaraş Ticaret ve Sanayi Odası (KMTSO) 25. Olağan Meclis Toplantısı
gerçekleştirildi. Toplantıda konuşan KMTSO Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa
Buluntu, “Kahramanmaraş Ticaret ve Sanayi Odası olarak şehrimizin ve iş dünyamızın
her sorununu ilgili makamlara taşıyor, çözüm üretmek için elimizden geleni yapıyoruz
ve yapmaya da devam edeceğiz.” dedi.

Kahramanmaraş Ticaret ve Sanayi Odası (KMTSO) 25. Olağan Meclis Toplantısı
gerçekleştirildi.

Meclis Başkanı M. Hanefi Öksüz başkanlığında gerçekleşen KMTSO 25. Olağan Meclis
Toplantısı’nda Mayıs ayı faaliyetleri ve ekonomik gelişmelere ilişkin görüşmeler yapıldı.
Ticaret Borsası Toplantı Salonu’nda düzenlenen toplantıya; Kahramanmaraş Valisi Mükerrem
Ünlüer, Kahramanmaraş Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Mehmet Beşen, KMTSO
Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Buluntu, yönetim kurulu üyeleri, meclis üyeleri ve meslek
komite başkanları katıldı. Toplantıda KMTSO Meclis Başkanı M. Hanefi Öksüz, meclis
gündemini okuyarak oylanması gereken hususları meclis üyelerinin onayına sundu. Daha
sonra kürsüye gelen KMTSO Başkanı Mustafa Buluntu, Mayıs ayında yapılan çalışma ve
faaliyetlerle ilgili üyeleri bilgilendirdi. Ayrıca üyelere eğitim ve danışmanlık alanlarında
hizmet vermek için şirket kurulumuna karar verilirken, KMTSO Genel Sekreteri Yunus
Atmalı, şirketin kurulum kararına ilişkin üyeleri bilgilendirdi.

Vali Ünlüer: Amacımız Kahramanmaraş’ı Bir An Önce Ayağa Kaldırmak
Kahramanmaraş’ın ekonomik yapısı, yatırım fırsatları, sanayi sektöründeki yenilikler ve
bölgesel kalkınma stratejilerinin masaya yatırıldığı toplantıda konuşan Kahramanmaraş Valisi
Mükerrem Ünlüer, şunları söyledi: “Devletimiz bizleri deprem yaşayan bir şehre
görevlendirdi. Bu durum için hazır bekleyen yetişmiş bir yönetici olarak Kahramanmaraş’ta
görev almaktan mutluluk duyuyorum. Sakarya’da deprem döneminde görevlendirilerek
sahada pratik kazanmış daha sonra Japonya’da aldığı eğitimlerle tecrübelerini bu şehre
aktaracak bir yönetici olarak görev alıyorum. Kahramanmaraş’a geldiğimiz ilk günden beri
gerek siyasiler gerek iş dünyası gerekse sivil toplum kuruluşlarımızla iyi bir uyum yakaladık.
Amacımız bu şehri bir an önce yeniden ayağa kaldırmak.
“Bu şehrin yeni hikâyelere güzel başarılara ve iyi günlere ihtiyacı var”
Şehrimizde ihya ve inşa noktasında önemli aşamalar kat edildi. Depremin izlerini silmeye
çalışan bir şehir olarak sporda da yakaladığımız başarılarla şehirde yeni bir heyecan
uyanmaya başladı. Bu şehrin yeni hikâyelere güzel başarılara ve iyi günlere ihtiyacı var.
Basketbol ve futbolda kazandığımız başarı ve vatandaşlarımızın mutluluğu bu özlenmişliğin
en büyük göstergesi. Pandemi ve depremi düşündüğümüzde yaklaşık 6-7 yıl kadar insanlar bu
şehirde moral anlamında olumsuz bir havaya bürünmüşlerdi. Futbol ve basketbolda
yakaladığımız başarılarla şehirde mutluluk seviyesi çok yükseldi. Bakıyorsunuz
İstiklalspor’un final maçı için on binin üzerinde vatandaşımız Antalya’ya kadar gidiyor. Yine
burada şampiyonluk kutlamalarında binlerce insan bir araya gelerek doyasıya bu coşkuyu
yaşadı. Bu anlamda Hikmet başkanımıza ve Gaffar başkanımıza ayrıca teşekkür ediyorum.

“80 Binin Üzerinde Bağımsız Birimin İnşası Sürüyor”
Şehirde yürüttüğümüz çalışmalara gelince TOKİ ve emlak konut olarak 80.000’in üzerinde
bağımsız birimin inşası sürüyor. Yılsonuna kadar bunların tamamına yakınını bitirip teslim
etmeyi planlıyoruz. Bunların 7500’ü ofis ve dükkân, 13.500’ü kırsal konutlar. Yine bunların
da tamamını bitirip vatandaşlarımıza teslim edeceğiz. Vatandaşlarımızı konteynerlerden
çıkarıp okulların ve sosyal donatılarının tam anlamıyla bulunduğu yeni yaşam alanlarında
nezih bir ortama yerleştireceğiz. Bu şehri konteyner görüntüsünden bir an önce kurtarmak
hedefindeyiz. 6-7 ay sonra depremden bahsedecek bir alanımız kalmayacak şekilde bir şehir
inşa etmeye çalışıyoruz.
“Şehrimizin Sorunlarını Sayın Cumhurbaşkanımıza Birinci Elden Aktarmayı
Planlıyoruz”
Haziran ayında Sayın Cumhurbaşkanımız ve Azerbaycan Cumhurbaşkanı, Azerbaycan
Mahallesi’nin teslim töreni için şehrimizi ziyaret edecekler. Şehrin sorunlarını eksik kalan
konuları Sayın Cumhurbaşkanımıza birinci elden aktarmayı planlıyoruz. Bu şehir her şeyin en
iyisini hak ediyor. Kahramanmaraş’ta sokaklarında caddelerinde başımız dimdik yürüyecek
günleri hayal ediyorum. Bunun için de gece gündüz çalışmaya devam edeceğiz. Şehrin ihya
ve inşa noktasında gayret eden Sayın Cumhurbaşkanımıza, Bakanlarımıza,
Milletvekillerimize, iş dünyamıza, sivil toplum kuruluşlarımıza ve tabi ki kıymetli
hemşerilerime şükranlarımı sunuyorum.”
Öksüz: En Önemli Gücümüz Şehrimize Duyduğumuz Ortak Sorumluluktur
Toplantının açılış konuşmasını yapan KMTSO Meclis Başkanı M. Hanefi Öksüz, birlik ve
beraberliğin önemine vurgu yaparak, şunları söyledi: “Yaşadığımız zorlu süreçlerin ardından,
Kahramanmaraş’ın yeniden ayağa kalkması ve kalkınma yolculuğunda daha güçlü adımlar
atması için hepimize önemli görevler düşüyor. Bu noktada en büyük gücümüz; kurumlarımız
arasındaki iş birliği, üyelerimizin kararlılığı ve en önemlisi de şehrimize duyduğumuz ortak
sorumluluk duygusudur.
“Kahramanmaraş, potansiyeli yüksek bir üretim ve girişimcilik kentidir”
Sayın Valimizin öncülüğünde, kamu, özel sektör ve yerel yönetimler arasında son dönemde
yakaladığımız uyum ve ortak çalışma kültürü, şehrimizin geleceği adına bizlere umut
vermektedir. Kahramanmaraş, potansiyeli yüksek bir üretim ve girişimcilik kentidir. Bu
potansiyeli tam anlamıyla harekete geçirebilmek için her alanda ‘birlikte düşünme, birlikte
hareket etme’ anlayışını daha da güçlendirmeliyiz. Meclisimiz, yalnızca gündem maddelerinin
görüşüldüğü bir yer değil; aynı zamanda şehrin vizyonunun şekillendiği, sorunlara çözüm
üretildiği ve yeni fırsatların değerlendirildiği bir platformdur. Hep birlikte bu sorumluluğun
bilinciyle hareket etmeye devam edeceğiz.”
Şampiyon İstiklalspor’a Tebrik
KMTSO Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Buluntu ise konuşmasına şampiyon olan
Kahramanmaraş İstiklalspor’u tebrik ederek başlarken, sözlerinin devamında şu ifadelere yer
verdi: “Öncelikle Kahramanmaraş İstiklal Spor’un son başarılarını büyük bir gururla
hatırlatmak isterim. Hem basketbol hem de futbol takımlarımız, şehrimize önemli bir moral
ve motivasyon kaynağı olmuştur. Final maçlarındaki heyecanı hep birlikte yaşadık. Bu

şampiyonluklar, hepimize büyük bir sevinç yaşatmıştır. Her iki takımın başkanı Sayın Gaffar
Bey ve Sayın Hikmet Bey’e ve tüm yönetimlerine yürekten teşekkür ediyor, bu başarıların
devamını diliyoruz.

Buluntu: ISO 500’de 9 Firmamız var
ISO 500 listesinde yer alan 9 firmamızla gurur duyuyoruz. Bu önemli başarıları, şehrimizin
üretim gücünü ve ihracat potansiyelini açıkça göstermektedir. Bu değerli firmalarımızın her
birini ayrı ayrı tebrik ediyor, başarılarının artarak devam etmesini temenni ediyorum.

6. Bölge Teşvik ve Yeni Yatırım Hamlesi
Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nda yapılan toplantıda da belirtildiği üzere, önümüzdeki ay
içerisinde 6. bölge teşvikleri kapsamında yeni bir yatırım hamlesi başlayacaktır. Bu sürecin
şehrimizin yatırımcılar nezdindeki cazibesini daha da artıracağına inanıyoruz.

“Delikli İğneyi Sembolleştireceğiz”
Kültürel mirasımızın korunması konusunda da önemli çalışmalar yürütüyoruz. Direkli
Mağarası’nın kazı ve araştırma süreçlerinde çözüm ortağı olarak aktif bir rol üstleniyoruz. Bu
bölgeden elde edilen arkeolojik bulgular, şehrimizin 14.000 yıl öncesine dayanan zengin bir
geçmişe sahip olduğunu göstermektedir. Özellikle tekstil geçmişimizi simgeleyen delikli iğne
figürü, Kahramanmaraş’ın binlerce yıldır önemli bir tekstil merkezi olduğunun somut bir
kanıtıdır. Bu değerli figürü, şehrimizin tekstil kimliğinde sembolleştirmeyi düşünmekteyiz.

Ankara Temasları
Geçtiğimiz haftalarda Borsa Başkanımızla birlikte Akdeniz Bölgeler Toplantısı’na katıldık.
Bu toplantıda Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakan Yardımcımızla da önemli bir
görüşme fırsatı bulduk. Akabinde Sayın Bakanımızın şehrimizi ziyaret etmesi, bu
görüşmelerin ne kadar kıymetli olduğunu bir kez daha göstermiştir. Ayrıca, önümüzdeki
günlerde Sayın Cumhurbaşkanımızın da şehrimizi teşrif etmesi beklenmektedir. Tüm bu üst
düzey ziyaretler, şehrimizin sorunlarını ilk elden aktarma ve çözüm üretme noktasında bizler
için büyük bir fırsat sunmaktadır.

THY Kargo İle Protokol Süreci
Türk Hava Yolları heyetini de şehrimizde ağırladık. Sayın Valimizin değerli destekleriyle
oldukça verimli görüşmeler gerçekleştirdik. Türk Hava Yolları, şehrimizin tanıtımı için özel
bir çalışma başlatmıştır. Kargo birimiyle özel bir protokol süreci yürütülmektedir. Bu protokol
sayesinde iç hat kargolarında önemli kolaylıklar sağlanacaktır.

Kadın İstihdamını Artırmak İçin Çalışıyoruz

Son olarak, kadın istihdamı konusuna da değinmek istiyorum. Kadın Girişimcilik Merkezi
(KİGEM) bünyesinde kadınlarımızın ekonomik hayata aktif katılımını destekleyen çeşitli
projelere ağırlık veriyoruz. “Sanayide Kadın Eli Projesi” de bu önemli çabalarımızın bir
sonucudur. Şu an itibarıyla şehrimizde kadın istihdam oranı %16 civarındadır. İnanıyorum ki,
hep birlikte bu oranı çok daha yukarılara taşıyacağız.

TUSAŞ Yatırımı Temel Atma Töreni
TUSAŞ yatırımıyla ilgili süreç de planlandığı şekilde hızla ilerlemektedir. Ayın 22’sinde
TUSAŞ’ın değerli hissedarlarıyla önemli bir toplantı gerçekleştirdik. Bu toplantıda yatırımın
hangi alanda yapılacağı, projenin büyüklüğü, yatırımın yapılacağı yer ve şirketin kurulumu
gibi tüm teknik detaylar ayrıntılı bir şekilde paylaşıldı. İlk temel atma törenini de inşallah hep
birlikte gerçekleştireceğiz. Sayın Cumhurbaşkanımızın şehrimizi ziyaret etme ihtimali
bulunmaktadır; eğer programları uygun olursa, temel atma törenini bu ay içerisinde Sayın
Cumhurbaşkanımızın teşrifleriyle yapmayı arzu ediyoruz. Bu önemli yatırım, Kahramanmaraş
için çok büyük bir sinerji ve heyecan yaratacaktır.

“TOBB Türkiye Ekonomi Şurâsı’nda Şehrimizin Sorunları İlettik”
3-4 gün önce de TOBB Başkanımızın Türkiye genelini kapsayan önemli bir istişare
toplantısına katıldık. Cumhurbaşkanı Yardımcımız, Hazine ve Maliye Bakanımız, Ticaret
Bakanımız, Tarım ve Orman Bakanımız gibi birçok üst düzey ismin katıldığı bu toplantının
büyük bir bölümü basına kapalı olarak gerçekleştirildi. Bu toplantıda, Türkiye genelindeki iş
dünyasının karşı karşıya olduğu sorunların yanı sıra, şehrimize özgü önemli meseleleri de
Sayın Bakanlarımıza birebir aktarma fırsatı bulduk. Özellikle şu anda gündemde olan SGK
taksitlendirmeleriyle ilgili önemli konuyu daha önceden Çalışma ve Sosyal Güvenlik
Bakanımıza iletmiştik. Ancak bu önemli konu, Hazine ve Maliye Bakanlığımızı da yakından
ilgilendirmektedir.

“SGK Taksitlendirme Teminat Şartı Esnetilmelidir”
Bilindiği üzere, 30 Kasım tarihinde yürürlüğe giren torba yasayla birlikte Hazine ve Maliye
Bakanımıza bu konuda düzenleme yapma yetkisi verilmiştir. Temel sorun, taksitlendirme
sürecinde mevcut teminat şartlarının esnetilmemesidir. Bu konuda bir yasal düzenleme
yapılmazsa, işletmelerimizin yaşadığı bu önemli sorunları çözmemiz mümkün olmayacaktır.
En azından teminat konusunda işletmelerimize önemli ölçüde kolaylık sağlanması hayati
önem taşımaktadır. Firmalarımızdan gelen en yoğun talep de bu yöndedir. Şu anda 50 bin
TL’ye kadar olan borçlarda teminat sorunu yaşanmamaktadır ancak bu tutarın
işletmelerimizin rahat bir nefes alabilmesi için önemli ölçüde artırılması gerekmektedir. Sayın
Cumhurbaşkanımızın bu kritik noktada inisiyatif alarak, teminat şartının en azından 500 bin
TL’ye kadar uzatılmasını önemle arzu ediyoruz.”