Türkoğlu Belediyesi tarafından bu yıl ikincisi düzenlenen Geleneksel Aşure İkramı, Cuma namazının ardından dualar eşliğinde Türkoğlu Millet Meydanı’nda gerçekleştirildi. İlçe genelinden yoğun katılımın yaşandığı etkinlikte, 2 bin vatandaşa aşure ikram edilerek Muharrem ayının bereket ve paylaşma ruhu hep birlikte yaşandı.
“Bu Sofrada Birlik, Sevgi ve Saygı Var”
Günler öncesinden başlanan hummalı hazırlıkların ardından Millet Meydanı’nda kurulan aşure kazanlarının başına geçen Türkoğlu Belediye Başkanı Mehmet Karaca, Muharrem ayının toplumsal bağları güçlendiren manevi yönüne dikkat çekti. Başkan Karaca, “Muharrem ayı, kültürümüzde aşure ayı olarak çok müstesna bir yere sahiptir. Yüce Mevla’mızdan bizleri her türlü kazadan, beladan ve nazardan korumasını niyaz ediyorum. Bu yıl ikincisine ev sahipliği yaptığımız geleneksel buluşmamızda hemşehrilerimizle omuz omuza olmanın gururunu yaşıyoruz. İlçemizde sadece bir ikramı değil; sevgiyi, saygıyı ve asırlık dayanışma ruhumuzu paylaşıyoruz. Alanı dolduran tüm canlara canıgönülden teşekkür ederim” diyerek duygularını ifade etti.
Dualarla Başlayan İkramda Duygusal Anlar
Cuma namazı çıkışında meydanda toplanan vatandaşlar, hep birlikte yapılan duaların ardından aşure ikram noktalarına yöneldi. Belediye Başkanı Mehmet Karaca’nın vatandaşlarla tek tek selamlaşarak elleriyle aşure dağıttığı etkinlikte, Muharrem ayının manevi atmosferiyle birlikte duygusal ve samimi anlar kayda geçti. İlçe sakinleri, gelenekleri yaşatan ve kendilerini böyle anlamlı bir organizasyonda buluşturan Türkoğlu Belediyesi’ne ve Başkan Karaca’ya teşekkürlerini iletti.

